Tworzenie programów edukacyjnych i zbieranie danych w terapii autyzmu

Zbieranie danych i opisywanie programów jest niezmiernie ważne. Ten sposób prowadzenia dokumentacji pozwala obiektywnie monitorować proces uczenia. Wykresy stanowią wizualne przedstawienie tempa, w jakim dziecko zdobywa określone umiejętności oraz pozwalają na systematyczną i wnikliwą analizę jego postępów.

Do tworzenia programów i zbierania danych przechodzimy po dokonaniu analizy i oceny sfer deficytowych dziecka. Aby terapia była maksymalnie skuteczna, należy dokładnie określić

  • czego i w jaki sposób będziemy uczyć,
  • oraz jakie materiały będą potrzebne do realizacji wybranych zadań.

Kiedy już opiszemy poszczególne programy edukacyjno-terapeutyczne, planujemy zbieranie danych. Jest ono niezbędnym elementem terapii, który w obiektywny sposób pokazuje czy nauka przynosi efekty. Programy umożliwiają także analizowanie na bieżąco postępów dziecka i - jeśli to konieczne - modyfikowanie systemu motywacji, technik uczenia lub samego programu edukacyjnego.

Każde dziecko w IWRD realizuje nawet kilkadziesiąt zadań dziennie. Programy są pisane indywidualnie dla każdego dziecka, rejestrowane raz w tygodniu, a postępy w ich realizacji nanoszone na wykresy.

Więcej o pisaniu programów edukacyjnych i zbieraniu danych znajdziesz w lekcji 5 internetowego kursu Kwadrans dla terapii na www.kwadransdlaterapii.pl oraz w rozdziale 5 książki Skuteczna terapia dziecka z autyzmem (A. Budzińska, GWP 2020).


FUNDACJA IWRD
ul. Malczewskiego 139, 80-114 Gdańsk

tel: 58 341 44 41, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

© 2015 - 2017 Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka

Google Ads powered by Anibia.pl | Projekt strony: Studio WWW