Metoda ta jest zazwyczaj wykorzystywana w pracy terapeuty z dzieckiem jeden na jeden i ma swój wyraźny początek i koniec.

  • Nastawiona jest na naukę konkretnych umiejętności takich jak: skupienie uwagi, kontakt wzrokowy, rozwijanie mowy i bardziej złożone umiejętności społeczne. 
  • Polega na rozbiciu zachowania na jednostki funkcjonalne (próby) i nauczania kolejno każdej z nich.
  • Każda próba składa się z następujących elementów:

    • sygnał od terapeuty, że uczeń powinien odpowiednio zareagować; 
    • podpowiedź terapeuty ( jeśli to możliwe);
    • reakcja ucznia;
    • konsekwencja wykonywanej reakcji dostarczona przez terapeutę;
    • przerwa pomiędzy kolejnymi próbami.
  • Stosuje się w niej podpowiedzi, konsekwentne powtarzanie i ciągły pomiaru.
  • Ustala się kryterium, które pozwala określić moment opanowania umijętności
  • W miarę opanowywania umiejętności zbieramy dane i decydujemy czego uczyć w następnej kolejności.
  • Stosuje się także generalizację przez sesje ćwiczeń w różnorodnym otoczeniu.

 

 

 


FUNDACJA IWRD
ul. Malczewskiego 139, 80-114 Gdańsk

tel: 58 341 44 41, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

© 2015 - 2017 Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka

Projekt strony: Studio WWW, Projektowanie stron www

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej informacji znajdziesz Tutaj.